نوشته شده توسط : سامان

همانطور که می دانید این روزها و در عصر حاضر برق به بخش مهمی از نیازهای خانه ها و دنیای شرکت ها تبدیل شده است. بدون برق، رایانه های ما و سایر دستگاه های برقی نمی توانند کار کنند. بنابراین نیاز به یک پشتیبان و تامین کننده دارند تا در شرایط اضطراری بتواند نیاز آن ها به برق را برطرف نماید. منبع تغذیه یو پی اس دقیقا همان نیروی کمکی و پشتیبان می باشد که با خاموش شدن برق می تواند نجات دهنده زندگی باشد. سیستم تامین کننده برق بدون وقفه یا همان ups به شما کمک می کند کار خود را برای مدت معینی ادامه دهید و اسناد مهم را در رایانه شخصی یا سایر دستگاه های هوشمند خود ذخیره کنید. منبع تغذیه بدون وقفه دستگاههای الکترونیکی شما را از مشکلات مختلف مربوط به برق محافظت می کند.
از آنجایی که باتری های UPS برای تداوم کار بسیار ضروری هستند و در عین حال در برابر مشکلات و خرابی بسیار آسیب پذیر هستند، مهم است که باتری های UPS خود را هوشمندانه انتخاب کنید، محدودیت های آنها را درک کنید و یک برنامه تعمیر و نگهداری باتری مناسب را اجرا کنید. انجام این کار به شما اطمینان بیشتری نسبت به سیستمی می دهد که مسئول حفظ و راه اندازی کسب و کار شما، مهم نیست که چه باشد.


سه مزیت مهم استفاده از یو پی اس

  • استمرار عملیات
  • حفاظت
  • برخط

استمرار عملیات

هنگامی که به یک پریز برق وصل می شوید، منبع تغذیه یو پی اس اجازه می دهد تا برای یک دوره زمانی خاص، تجهیزات شما ایمن باشد. با تعویض استفاده از باتری، با استفاده از Ups از هدر رفتن داده جلوگیری می شود و به اپراتورها امکان می دهد کامپیوترها یا سایر تجهیزات شبکه را با روشی ایمن و مؤثر خاموش کنند. نتیجه نهایی بهره وری بالاتر است.

حفاظت

یکی دیگر از مزایای مهم منبع تغذیه یو پی اس، افزایش حفاظت است. از آنجا که مدار در این دستگاه قدرت ولتاژ را به طور مداوم کنترل می کند، می تواند احساس افزایش موج، سنبله و قطع برق شود. بنابراین، هنگامی که منبع تغذیه بدون وقفه یک مشکل الکتریکی را حس می کند. به برق AC که توسط یک باتری تولید می شود سوئیچ می شود.


برخط

یکی دیگر از مزایای مهم منبع تغذیه یو پی اس ، به اصطلاح “بصورت آنلاین” است. اگرچه یو پی اس معمولاً بیشتر از سایر دستگاه های آماده به کار هزینه دارد اما در هنگام استفاده از تجهیزات برقی حساس، مزایای بیشتری را ارائه می دهد. این منبع تغذیه همیشه منبع باتری را تغذیه می کند.


آیا می توانم یک یو پی اس با ظرفیت باتری قابل تعویض بخرم؟

بله، برخی از مدل های یو پی اس دارای باتری قابل تعویض هستند، بنابراین در صورت نیاز می توانید باتری را با یک باتری جدید تعویض کنید. این مدل‌ها معمولاً با باتری‌های قابل تعویض استاندارد عرضه می‌شوند که می‌توان آن‌ها را با باتری‌های مشابه یا باتری‌های جایگزین تولیدکننده جایگزین کرد.

یک باتری قابل تعویض در یو پی اس به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به خرید یو پی اس جدید، باتری را تعویض کرده و در صورت نیاز به استفاده از دستگاه ادامه دهید. همچنین باتری قابل تعویض در طول عمر یو پی اس هزینه های نگهداری را کاهش می دهد.

اگر می خواهید یک یو پی اس با باتری قابل تعویض بخرید، بهتر است مشخص کنید که آیا مدل یو پی اسی که قصد خرید آن را دارید باتری قابل تعویض دارد یا خیر. همچنین قبل از تعویض باتری، بهتر است دستورالعمل تعویض باتری سازنده دستگاه را به دقت مطالعه کنید و در صورت لزوم با یک تکنسین مجرب مشورت کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: باتری یو پی اس , ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سامان

بسیاری از سازمان ها دارای سیستم ها یا تجهیزات امنیتی یا حیاتی برای کسب و کار هستند که نیاز به عرضه ثابت برق دارند. خرابی یا نوسانات در این منبع تغذیه ممکن است اثرات قابل توجهی داشته باشد.

شامل احتمال آسیب شخصی، از دست دادن اطلاعات و وقفه در کسب و کار. ارائه یک UPS (اغلب به شکل سیستم باتری) دارای سازماندهی حیاتی دارد. با این حال، نصب باتری خطرناک است و اگر به درستی مدیریت نشود، می تواند بر دسترسی UPS تأثیر بگذارد و به پرسنل، به ویژه کسانی که نیاز به نصب باتری دارند، آسیب برساند.

 

باتری ها به طور کلی بی خطر هستند، اما عاقلانه است که همیشه در هنگام دور انداختن باتری های آسیب دیده یا سیستم های اسید سرب (که حاوی سرب و اسید سولفوریک هستند) احتیاط کنید.

توجه به این نکته ضروری است که برخی از کشورها اسید سرب را به عنوان یک ماده خطرناک برچسب گذاری می کنند (و درست است!) زیرا سرب در صورت استفاده نادرست می تواند یک خطر جدی برای سلامتی باشد.


مسائل ایمنی در تعمیر و نگهداری کابینت باتری UPS

در قلب هر سیستم UPS باتری هایی وجود دارد که نیاز به نگهداری و رعایت نکات ایمنی دارند. حتی یک مرکز داده ممکن است. نیاز به استخدام مشاوران و شرکت هایی جهت کمک به نگهداری از اتاق باتری یو پی اس و تعمیر UPS داشته باشد.

باتری رک مسائل مربوط به کابینه: قفسه های باتری و کابینت باید طبق وزن و اندازه باتری ها طراحی شده باشد. جنس قفسه ها باید مواد مقاوم در برابر خوردگی و یا مواد غیر هدایت کننده مانند فایبر گلاس باشد.

مسائل مربوط به کفپوش: آیا کف می تواند وزن قفسه ها را تحمل کند؟

مسائل مربوط به سقف: به طور پیش فرض، سقف اتاق باتری یو پی اس باید صاف باشد تا هیدروژن از آن خارج شود.

نگرانی های آتش سوزی: کپسول های آتش نشانی قابل حمل دی اکسید کربن باید تهیه شود.

مشکلات زمینی: تمام قفسه‌های باتری و کابینت‌های مرتبط با سیستم UPS باید دارای سیم‌های سبز رنگ کد NEC باشند که به همه قفسه‌های باتری متصل هستند.

لامپ های اتاق باتری: استفاده از لامپ های ضد آب با ساختار ضد انفجار توصیه می شود که باید به دیوار وصل شوند یا آویزان شوند.
50 سانتی متر یا بیشتر از سقف فاصله داشته باشند. اما مستقیماً بالای باتری یا دستگاه شارژ وصل نکنید. چراغ ها باید خاموش شوند تا از تجمع گاز جلوگیری شود.

سیستم هشدار از راه دور: سیستم های باتری در صورت امکان باید مجهز به زنگ هشدار باشندسیستم های نظارت بدون این سیستم ها، مشکلات باتری ممکن است تا زمان قطع برق شناخته نشوند، که منجر به خسارات زیادی در زمان قطعی برق می شود.

حفاظت از برق و الکترولیت :
این استاندارد بیان می‌کند که درب‌های اتاق باتری و کابینت به عنوان موانع در نظر گرفته می‌شوند و بر این اساس برچسب‌گذاری می‌شوند. درها ممکن است قفل شوند (فقط از بیرون) و علائم باید شامل علائم هشدار دهنده مناسب (ولتاژ خطرناک)، ممنوعیت (ورود مجاز) و الزامات قانون ایمنی (حفاظت از چشم) باشد.

حفاظت در برابر تماس غیرمستقیم را می توان با روش های مختلفی مانند استفاده از قطع کننده های برق خودکار، موقعیت های نارسانا، عایق و ایزولاسیون الکتریکی به دست آورد. توجه به این نکته ضروری است که هر کابینت یا محفظه ای که از فلز ساخته شده است باید عایق بندی شده یا به یک هادی محافظ متصل شود.

دسترسی به مکان های باتری نیز باید کنترل و محدود به پرسنلی باشد که مجاز به انجام وظایفی مانند شارژ، بازرسی و نگهداری هستند. 

دستورالعمل های HSE اطلاعات مفیدی در مورد شیوه های کار ایمن ارائه می دهد که می تواند برای عملیات شارژ باتری استفاده شود. در مورد تعمیر و نگهداری، BS EN 50272 مشخص می کند که پرسنل درگیر در عملیات تعمیر و نگهداری باید در هر روش خاص آموزش ببینند.

هر گونه دستورالعمل استفاده، نصب و نگهداری ارائه شده توسط تامین کننده باتری نیز باید در نزدیکی باتری نمایش داده شود تا بتوان در طول تعمیر و نگهداری از آنها پیروی کرد.

همانطور که در بالا ذکر شد، الکترولیت ها می توانند سمی باشند، بنابراین اقدامات اولیه برای محافظت از پرسنل درگیر در فعالیت هایی مانند تعمیر و نگهداری شامل استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مانند دستکش و عینک ایمنی و استفاده از امکانات بداهه برای اولین بار در هر حادثه است.

رژیم های بازرسی و نگهداری باید شامل باتری ها و ترمینال ها و اتصالات مربوطه باشند، اما همچنین هر سیستم ایمنی مانند سیستم تهویه و شرایط هر مخزن و کابینت در آن باتری های UPS قرار دارد.



:: موضوعات مرتبط: باتری یو پی اس , ,
:: برچسب‌ها: باتری یو پی اس , باتری UPS ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سامان

نحوه محاسبه یو پی اس kva

یکی از مهم ترین نکات در هنگام خرید یو پی اس محاسبه kva یو پی اس و آمپر باتری مورد نیاز کاربر برای تجهیزات می باشد. با مطالعه این مقاله قادر خواهید بود بهترین یو پی اس را برای تجهیزات الکترونیکی خود انتخاب کنید. زیرا باتری باید بتواند در زمان قطع برق، بیشترین توان را برای دستگاه های متصل تامین کند. بنابراین، باتری پرقدرت را با احتیاط انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین نوع باتری یو پی اس، باید نحوه محاسبه مصرف برق یو پی اس خود را بدانید. در این مقاله به نحوه محاسبه توان یو پی اس می پردازیم.

 

kva یو پی اس چیست؟

توان اسمی یا نامی یو پی اس که ان را با kva یا کیلو وات آمپر نشان می دهند یعنی همان میزان توان درج شده در کاتالوگ یا مشخصات فنی یا در کارتن دستگاه. اما نوع دیگری از kva یو پی اس وجود دارد که به آن توان واقعی یو پی اس می گویند. یعنی بیشترین توانی که یو پی اس بصورت واقعی به مصرف کننده ارائه می کند. که این میزان کمتر از kva اسمی یا نامی یو پی اس است. در ادامه روش محاسبه توان واقعی یو پی اس آورده شده است تا بتوانید بهتر و با دقت بیتری خرید کنید.

power factor یو پی اس چیست؟

پارامتر اصلی برای تشخیص توان خروجی یو پی اس ضریب توان یا (pf) است که برای یو پی اس های مختلف متفاوت است.

 

به طور معمول، pf یک UPS خط تعاملی بین 0.6 و 0.7 است.

از طرف دیگر، یو پی اس های آنلاین دارای pf بین 0.8 تا 0.99 هستند.

ضریب توان یکی از ویژگی های موجود در برخی از یو پی اس های آنلاین است. این تابع به معنای تصحیح ضریب توان است. به طور کلی توصیه می شود برای اطلاع از ضریب قدرت واقعی یو پی اس به کاتالوگ محصولات مراجعه کنید. مطالعه دقیق اطلاعات UPS ضروری است.

 

 

فرمول محاسبه برق یو پی اس

دستگاه های یو پی اس بیش از 95 درصد کارایی دارند. این یو پی اس ها با توجه به توان مصرفی خود می توانند طبق فرمول زیر برای مدت زمان مشخصی توان خروجی را تامین کنند.

محاسبه برق UPS دوربین

به طور معمول هر دوربین مداربسته 15 وات و مانیتور آن 100 وات مصرف می کند. اول از همه باید در نظر داشت که چه مدت از باتری استفاده می کنیم. توجه به این نکته ضروری است که حدود 30 درصد از برق UPS برای راه اندازی خود یو پی اس استفاده می شود. حال برای محاسبه توان یو پی اس باید از فرمول زیر پیروی کنید. واحد محاسبه توان UPS کیلوولت آمپر یا KVA است.

 

مقدار باتری × ولتاژ باتری / مصرف برق × ساعت آماده به کار = ساعت آمپر باتری سیستم برق اضطراری

محاسبه زمان پشتیبان باتری یو پی اس

برای محاسبه باتری ups مورد نیاز برای دوره پشتیبانی مورد انتظار شما هنگام خرید یو پی اس، ابتدا باید تعداد باتری های قابل استفاده توسط UPS مورد نظر خود را بدانید و ولتاژ ورودی دستگاه UPS تعداد باتری ها را نشان می دهد.

یو پی اس های موجود در بازار معمولاً با باتری های 12 ولتی کار می کنند

به عنوان مثال، دستگاهی با ولتاژ ورودی 96 به 8 باتری 12 ولتی نیاز دارد (8=12/96).

حال پس از تعیین تعداد باتری، ولتاژ باتری و مصرف برق، زمان پشتیبانی و باتری مورد نظر خود را بر اساس آمپر باتری های موجود در بازار محاسبه می کنیم.

نحوه محاسبه زمان استفاده از آپدیت دوربین

با توجه به فرمول دریافت زمان مصرف UPS موارد زیر مورد نیاز است:

محاسبه کل برق مصرفی کرکره برقی. (پ)

ولتاژ باتری معمولا 12 ولت است. (vbat)

مقدار باتری (N)

جریان باتری (A BAT)

0.8% در فرمول نشان دهنده ضریب قدرت داخل یو پی اس است.

محاسبه قدرت یو پی اس کرکره برقی

مثال: فرض کنید کل برق مصرفی همه پرده ها و سوئیچ های موتوری ما 500 وات است. دو ساعت برق را پشتیبانی می کنیم. باتری های قابل استفاده برای این پروژه به شرح زیر است:

اولین قدم انتخاب یک یو پی اس مناسب بر اساس توان 500 وات و اتلاف انرژی 30 درصدی یو پی اس است.ما یو پی اس 1kva یا 1.2kva را پیشنهاد می کنیم. بنابراین، با استفاده از همان فرمول بالا، می توانید آمپر را به ازای هر باتری بر اساس ذخیره انرژی دستگاه دریافت کنید.



:: موضوعات مرتبط: قيمت يو پي اس , باتری یو پی اس , ,
:: برچسب‌ها: یو پی اس , تعمیر یو پی اس , باتری یو پی اس ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سامان

تفاوت بین سیستم های یو پی اس تک فاز و سه فاز

یو پی اس با توجه به مرحله مصرف برق به سه دسته تقسیم می شود:

1- یو پی اس سه فاز به تک فاز ورودی سه فاز و خروجی تک فاز.

2-یو پی اس سه فاز با ورودی سه فاز و خروجی سه فاز

3-یو پی اس تک فاز با ورودی تک فاز و خروجی سه فاز

یو پی اس تک فاز

تاسیسات تک فاز شامل یک ورودی موج سینوسی و یک فاز، معمولا از یک منبع سه فاز بزرگتر است.

یک نمونه مثال از این امر می تواند سوکت محلی ۳ پین UKباشدکه از VAC 240/230 (UK تک فاز) برای تامین قدرت استفاده می کند. یو پی اس های تک فاز برای تاسیسات کوچکتر مانند منازل و مشاغل غیر صنعتی مناسب ترند.

در یک سیستم تک فاز، فرکانسی که در آن نیروی بار از ژنراتور گرفته می شود، دو برابر فرکانس ولتاژ فعلی است و نوسانات همیشه در حال تغییر هستند.

نصب و راه اندازی یو پی اس تک فاز نسبت به یو پی اس سه فاز راحت تر است.

یو پی اس سه فاز

تاسیسات سه فاز از 3 فاز کامل تولید شده از شبکه استفاده می کند. برق سه فاز از سه موج سینوسی مجزا تشکیل شده و به صورت 3 سیم یا 3 سیم و نول قابل نصب است. یک سیستم سه فاز حداقل از چهار سیم، سه هادی و یک سیم خنثی تشکیل شده است. بنابراین، سیستم می تواند خروجی سه فاز (3:3) یا خروجی تک فاز (3:1) را پشتیبانی کند و می تواند ولتاژهایی تا 415 ولت ارائه دهد.

 

برای شرکت های بزرگ، مراکز داده و تاسیسات صنعتی با نیازهای kVA بالا، یو پی اس های سه فاز می توانند مقادیر زیادی نیرو را در فواصل یا مناطق بزرگ توزیع کنند.

کاربرد یو پی اس سه فاز:

کاربرد یو پی اس سه فاز برای ذخیره انرژی الکتریکی در باتری ها است که می تواند به طور دائم برق مورد نیاز دستگاه

های مصرف کننده را به وسیله باتری تامین کند.

مزایای یو پی اس سه فاز:

  • انتقال برق سه فاز، مقطع کابل کوچکتر از یک فاز است و هزینه ها را کاهش می دهد
  • می توان از آن در دو سطح ولتاژ مختلف استفاده کرد
  • سیستم های دوفاز یا سه فاز قدرتمندتر از تک فاز هستند
  • یو پی اس سه فاز انرژی بیشتری نسبت به تک فاز دارد زیرا از سه فاز تولید شده از شبکه استفاده می کند.
  • یو پی اس های سه فاز برای محیط های صنعتی و تجاری و سیستم های تک فاز برای لوازم خانگی و تجهیزات با
  • توان کمتر مناسب است.

 

 



:: موضوعات مرتبط: باتری یو پی اس , ,
:: برچسب‌ها: یو پی اس , تعمیر یو پی اس , باتری یو پی اس ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سامان

این یک واقعیت شناخته شده در صنعت است که باتری آسیب پذیرترین قسمت یو پی اس است. در حقیقت ، خرابی باتری دلیل اصلی کاهش بار است. درک نحوه نگهداری و مدیریت صحیح باتری های یو پی اس نه تنها می تواند عمر مفید باتری را افزایش دهد ، بلکه می تواند از جلوگیری از خرابی زیاد نیز جلوگیری کند.
متداول ترین نوع باتری مورد استفاده در یو پی اس های امروزی ، باتری اسید سرب تنظیم شده توسط شیر (VRLA) است که به عنوان باتری مهر و موم شده یا بدون نگهداری نیز شناخته می شود. باتری های VRLA آب بندی می شوند ، معمولاً درون پلاستیک پلی پروپیلن هستند که این مزیت را شامل می شود که حاوی مایع براق کننده ای نیست که ممکن است نشت کند یا چکه کند. از آنجا که نمی توان آب را به باتری های VRLA اضافه کرد ، ترکیب مجدد آب برای زندگی و سلامتی آنها حیاتی است. علاوه بر این ، هر عاملی که سرعت تبخیر یا اتلاف آب را افزایش دهد ، مانند درجه حرارت یا گرمای حاصل از جریان شارژ ، عمر باتری را کاهش می دهد.
بیایید نگاهی به برخی از سوالات متداول در مورد تعمیر و نگهداری باتری یو پی اس بیندازیم.

1. "پایان عمر مفید" چیست؟
IEEE "پایان عمر مفید" را برای یک باتری یو پی اس به عنوان نقطه ای تعریف می کند که دیگر نمی تواند 80 درصد ظرفیت نامی خود را در آمپر ساعت تأمین کند. وقتی باتری شما به 80٪ ظرفیت نامی خود می رسد ، روند پیری تسریع می شود و شما باید آن را تعویض کنید.

2. آیا تفاوتی بین باتری های استفاده شده توسط یو پی اس های کوچکتر (محدوده 250 ولت تا 3 کیلو ولت) و باتری های استفاده شده توسط یو پی اس های بزرگتر وجود دارد؟

در حالی که فناوری پایه باتری - و خطرات موجود در باتری - بدون در نظر گرفتن اندازه یو پی اس ثابت باقی می مانند ، اما تفاوت های ذاتی بین برنامه های کوچک و بزرگ وجود دارد. اول ، یو پی اس های کوچکتر معمولاً فقط یک باتری VRLA دارند که از بار پشتیبانی می کند و نیاز به نگهداری دارد. با بزرگتر شدن سیستم ها ، افزایش ظرفیت باتری برای پشتیبانی از بار پیچیده تر می شود. سیستم های بزرگتر ممکن است به چندین رشته باتری احتیاج داشته باشند و پیچیدگی را برای نگهداری و پشتیبانی باتری به همراه داشته باشند. باتری های منفرد باید کنترل شوند تا از یک باتری خراب جلوگیری کند که یک رشته را از بین ببرد و بار را در معرض خطر قرار دهد. علاوه بر این ، با بزرگتر شدن سیستم ها ، استفاده از باتری های سلول مرطوب بسیار رایج می شود.

3. یو پی اس من بیش از یک سال است که در انبار است. آیا باتری ها هنوز خوب هستند؟
با کم استفاده ماندن باتری ها ، بدون هیچ رژیم شارژ ، عمر آنها کاهش می یابد. با توجه به ویژگی های خود تخلیه باتری های اسید سرب ، توصیه می شود هر سه تا چهار ماه ذخیره سازی آنها را شارژ کنید. در غیر این صورت ، از دست دادن دائمی ظرفیت بین 18 تا 30 ماه اتفاق می افتد. برای طولانی شدن ماندگاری بدون شارژ ، باتری ها را در 10 درجه سانتی گراد (50 درجه فارنهایت) یا کمتر ذخیره کنید.

4- تفاوت بین باتری های قابل تعویض گرم و قابل تعویض توسط کاربر چیست؟
باتری های قابل تعویض داغ باعث می شوند تا هنگام کار یو پی اس باتری ها عوض شوند. باتری های قابل تعویض کاربر معمولاً در یو پی اس های کوچکتر یافت می شوند و برای تعویض آنها نیازی به ابزار و آموزش خاصی نیست. باتری ها قابلیت تعویض گرم و قابل تعویض کاربر را دارند.

5- اگر بار یو پی اس را کاهش دهم ، میزان عملکرد باتری چگونه تأثیر می گذارد؟
در صورت کاهش بار ، زمان باتری افزایش می یابد. به عنوان یک قانون کلی ، اگر بار را به نصف کاهش دهید ، مدت زمان کار را سه برابر می کنید.

6. اگر باتری بیشتری به یو پی اس اضافه کنم ، آیا می توانم بار بیشتری اضافه کنم؟
افزودن باتری بیشتر به یو پی اس می تواند باعث افزایش زمان باتری برای پشتیبانی از بار شود. اما افزودن باتری بیشتر به یو پی اس باعث افزایش ظرفیت یو پی اس نمی شود. مطمئن شوید که اندازه یو پی اس شما به اندازه کافی برای بار شما نیست ، سپس باتری ها را متناسب با نیازهای زمان کار خود اضافه کنید.

7. عمر متوسط ​​باتری های یو پی اس چقدر است؟
طول عمر استاندارد باتری های VRLA سه تا پنج سال است. با این وجود ، به دلیل شرایط محیطی ، تعداد چرخه تخلیه و نگهداری کافی ، عمر مورد انتظار می تواند بسیار متفاوت باشد. یک برنامه منظم از نگهداری و نظارت بر باتری داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که باتری های شما به پایان عمر خود می رسند.

8- آیا یو پی اس برای شارژ باتری نیاز به بارگذاری دارد؟
به طور کلی ، یو پی اس برای شارژ باتری خود به حداقل بار نیاز ندارد. یو پی اس شما پس از اتصال به یک منبع تغذیه استاندارد برق (از طریق دوشاخه ورودی یا سیم کشی) باید باتری های خود را شارژ کند بدون توجه به اینکه در صورت وجود چه مقدار بار به آن متصل است.

9. چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که باتری های یو پی اس از وضعیت خوبی برخوردار هستند و در صورت قطع برق حداکثر قدرت را دارند؟
شما باید یو پی اس و باتری های آن را توسط یک تکنسین آموزش دیده درست بررسی و آزمایش کنید. در مدل های کوچکتر یو پی اس ، اغلب می توانید با فشار دادن یک دکمه در پانل جلو ، یک تست خودآزمایی از واحد را شروع کنید.

10. فرار حرارتی چیست؟
فرار حرارتی زمانی اتفاق می افتد که گرمای تولید شده در یک سلول اسید سرب بیش از توانایی آن برای دفع گرما باشد ، که می تواند منجر به انفجار شود ، به ویژه در سلول های مهر و موم شده. گرمای تولید شده در سلول ممکن است بدون هیچ علائم هشدار دهنده ای رخ دهد و ممکن است در اثر شارژ بیش از حد ، شارژ بیش از حد ، آسیب فیزیکی داخلی ، اتصال کوتاه داخلی یا یک محیط گرم باشد.

11. چرا باتری ها خراب می شوند؟
باتری ها به دلایل زیادی ممکن است خراب شوند ، اما مهمترین دلایل این موارد عبارتند از:

  • دمای بالا یا ناهموار
  • ولتاژ شارژ شناور نادرست
  • پیوندها یا اتصالات بین سلولی را قطع کنید
  • از بین رفتن الکترولیت به دلیل خشک شدن یا خرابی مورد
  • عدم نگهداری / پیری.

12. عملکرد باتری به طور معمول چگونه اندازه گیری می شود؟
باتری ها به طور کلی برای 100+ تخلیه و شارژ مجدد درجه بندی می شوند. با این حال ، بسیاری از باتری ها پس از 10 بار تخلیه ، کاهش قابل توجهی در ظرفیت شارژ را نشان می دهند. هرچه شارژ باتری کمتری را بپذیرد ، زمان کمتری می تواند ارائه دهد. به دنبال باتری هایی با طراحی سرعت بالا باشید که عملکرد پایدار را برای مدت طولانی خدمات حفظ کند.



:: موضوعات مرتبط: باتری یو پی اس , ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سامان

نکات ایمنی اتاق باتری در نگهداری و تعمیر یو پی اس

تمامی تجهیزات الکترونیکی برای داشتن عمر مفید بالا، نیازمند توجه در نگهداری و استانداردهای این کار هستند. UPS و باتری یو پی اس از این قاعده مستثنی نیست. در این مقاله با نکات مهم در نگهداری و افزایش عمر UPS و باتری UPS آشنا می‌شویم.

در قلب هر سیستم UPS باتری هایی وجود دارد که نیاز به نگهداری و رعایت نکات ایمنی دارند. حتی یک مرکز داده ممکن است
نیاز به استخدام مشاوران و شرکت هایی جهت کمک به نگهداری از اتاق باتری یو پی اس و تعمیر یو پی اس داشته باشد.

باتری رک مسائل مربوط به کابینه: قفسه های باتری و کابینت باید طبق وزن و اندازه باتری ها طراحی شده باشد. جنس قفسه ها باید مواد مقاوم در برابر خوردگی و یا مواد غیر هدایت کننده مانند فایبر گلاس باشد.
مسائل مربوط به کفپوش: آیا کف پوش قادر به تحمل وزن قفسه ها می باشد.
مسائل مربوط به سقف: به طور پیش فرض، سقف اتاق باطری یو پی اس باید صاف باشد تا اطمینان حاصل شود
که  گاز هیدروژن از آن خارج می شود
مسائل مربوط به حفاظت از آتش: آتش خاموش کننده های قابل حمل دی اکسید کربن باید ارائه شده و در دسترس باشد.
مشکلات زمینی: تمام قفسه های باتری و کابینت های مرتبط با یو پی اس سیستم ها باید NEC کد سیم سبز اتصال به تمام قفسه باتری را داشته باشد.

لامپهای اتاق باتری: لامپ های ضد آب با سازه های ضد انفجار توصیه می شود و باید به دیوار وصل و یا معلق شوند
بیش از 50 سانتیمتر از سقف فاصله داشته باشند. اما به طور مستقیم بالای باتری ها و یا واحدهای شارژ متصل نباشند. چراغ روشن باید بسته شود برای جلوگیری از انباشت گاز.

سیستم های زنگ هشدار از راه دور: در صورت امکان سیستم های باتری باید به زنگ هشدار مجهز باشند
سیستم های نظارت بدون این سیستم ها، مشکلات باتری ممکن است تا زمان قطع برق شناخته نشوند، که منجر به خسارات زیادی در زمان قطعی برق می شود.

نکات مهم در نگهداری و افزایش عمر UPS و باتری UPS

  • انتخاب UPS با توان بالاتر باعث می‌شود یو پی اس از حداکثر توانش استفاده نکند و در نتیجه UPS، عمر بیشتری خواهد داشت.
  • UPS های آنلاین، به دلیل ماهیتشان، مدام در حال کار هستند در نتیجه فرسودگی در قطعات در این نوع UPS بیشتر است پس با توجه به مورد مصرف، بهتر است یو پی اس آفلاین یا اینترکتیو تهیه کنید تا هزینه‌ها کم‌تر شود. از جمله موارد مصرف UPS های آنلاین، در کنار ژنراتورهاست و باید قطعاتی با کیفیت بالا که البته پرهزینه است استفاده شود.
  • مطابق با نیازها و شرایطی که در کاتالوگ UPS آمده، از دستگاه استفاده و نگهداری کنید. مثلا دمای محیطی که UPS در آن نصب می‌شود با دمای تایید شده برای آن یکی باشد چرا که عدم رعایت این محدوده دما، باعث کم شدن عمر یو پی اس و باتری آن می‌شود.
  • به صورت دوره‌ای، UPS را سرویس و شارژ نمایید.

بهترین دما برای نگهداری از باتری یو پی اس
مسائل مربوط به کنترل دما: برای عملکرد باتری مطلوب، دمای اتاق باتری باید در یک نقطه ی ثابت نگه داشته شود. بهترین دما
77 درجه فارنهایت. درجه حرارت زیر 77 درجه فارنهایت عمر باتری را افزایش می دهد اما عملکرد را در هنگام تخلیه سنگین کاهش می دهد. دمای بالای 77 درجه فارنهایت عملکرد باتری افزایش می یابد، اما طول عمر کاهش می یابد.
سیستم های تهویه مطبوع: اتاق های باتری باید با یک سیستم تهویه مناسب تهیه شوند
تهویه مستقیم مستمر از اتاق باطری برای ممنوعیت افزایش گاز هیدروژن بالقوه انفجاری.

گاز هیدروژن سبک تر از هوا و بسیار قابل اشتعال است. افزایش زیاد گاز هیدروژن در سقف افزایش خواهد یافت ممکن است خطرناک باشد.
ذباید حاوی مقادیر نیتروژن باید به اندازه کافی حاوی پتاسیم اسید پتاسیم از ترک خورده یا
باتری های نشت مقدار مناسب مواد جاذب و عامل خنثی سازی اسید باید در اتاق نگهداری شود
استفاده در عملیات انهدام و پاکسازی نشتی.
هر اتاق باتری باید ترکیبی از پاک کننده چشمی چشم / ایستگاه دوش داشته باشد
این ایستگاه های دوش باید یک هشدار جریان آب داشته باشد که در یک ایستگاه از راه دور کنترل می شود
اگر یک فرد در معرض اسید باتری باشد، باید بتواند دوش بگیرد.

 

شارژر باتری، موثر در عمر باتری
برق شهری، متناوب است و تجهیزات الکترونیکی از برق متناوب استفاده می‌کنند اما تمامی باتری ها برق مستقیم تولید می‌کنند، بنابراین قسمتی از یو پی اس به نام شارژر (Charger)، کار تبدیل برق متناوب به برق مستقیم را برای شارژ باتری ها انجام می‌دهد. با توجه به اینکه برق شهری از نوع جریان متناوب است و برق مورد استفاده باتری‌ها، جریان مستقیم، بخشی از UPS ها، به عنوان شارژر، وظیفه تبدیل جریان متناوب به جریان مستقیم را برعهده دارد.

شارژر UPS از موارد بسیار مهم و موثر در طول عمر باتری UPS است.



:: موضوعات مرتبط: باتری یو پی اس , ,
:: برچسب‌ها: باتری یو پی اس , تعمیر یو پی اس , سرویس یو پی اس ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد